Friday, May 31, 2013

Oh noooooooo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

petang tadi bawak shahrin pi klinik sebab dia demam panas dari semalam tak mau kebah. aku dah jelum2 dari semalam sampai petang tadi tak turun gak temperature dia, panas sampai dia asyik nangeh sakit kepala katanya. manja pun ada tu..nama ja abang long heheh

doktor tu check lebih kurang & kena la rm28 untuk ubat demam, batuk, Vit. C (aku pun tak paham pasaipa dia prescribe vit tapi tadi takdan nak tanya sebab kalut nak balik dah) & ubat hingus untuk Nazrin. dia tu plak beringuih meleleh2 dah dekat 2 bulan tak baik2 jugak..heran sungguh..sampai belemueh baju dia buat lap hinguih dia tu..ughhh

takdan makan lagi pun ubat baru beli tu, alih2 malam ni shahrin segar bugar & alhamdulillah sihat dah..dia dah pueh lena sehari hari ni, pukui brapa dia nak tidoq malam ni aku tatau la..layankan je la..

yang nak cerita sebenaqnya pasai aku tumpang penimbang kat klinik tu tadi. alamak, tak turun pun or maybe sebab ritu pakai penimbang len & so ada ralat la kut kaannnn.. <--ayat diri="" div="" nbsp="" pujuk="" sendiri="">

padahal

orang dah bagi supplement mahai2 suh aku diet, aku bantai gak makan macam tak diet, dah tu nak mai mana weight loss? tapi kan, memang la minum herbalife shake tu tak rasa sangat lapaq tapiiiiiii

panjang tapi tu, tapi aku ni jenis suka makan. i actually miss the eating, the smell of the food, the sight of the food & the taste tu lebih kurang la sebab balik2 pun lauk tu jugak, beli kat kedai tuuuu jugak (ayat tak pueh ati Ahmad asyik beli lauk sama..puih) & anak2 plak jenis makan skit dah tinggai, abih, takkan aku nak buang kut setengah pinggan yang depa tak abih tu, membazir plak jadinya (eceh alasan hahah)

walaupun aku sakit ati aritu makcik yang selalu mai mintak makanan kat cni tu cakap direct kat aku, "hang ni gemuk noo" macam baru tetiba hari tu dia perasan aku gemuk, padahal tak pueh ati la tu aku takdak apa nak bagi kat dia. dah namanya aku ni bukan jenis tukang masak, yang hang dok mai nak mintak segala bala tu apakehei??? pehtu dok kutuk2 aku plak..cam #ial!!

memang...dari dulu lagi orang suka kata kat aku, aku gemuk
ada kala aku nangis
ada kala aku gelak ja

tapi aku pun manusia
apa salah aku kat hangpa yang hangpa asyik nak mengata aku?
ada aku dok pi mintak makanan hangpa ka?
ada aku dok pi mintak duit kat hangpa ka?
ada aku langgaq hangpa ka? ya la kan, dah aku ni gemuk...mana celuih nak jalan


tapi tu la, kekuatan untuk berdiet tu selalu fail. walaupun mak baba dah habih rm2500 (actually depa share 17 tin shake yang depa beli tu dengan aku, sebab aku baru mula, depa bagi 3 tin dulu perisa lain2 so aku leh try, yang baki tu depa simpan la kat depa) aku tetap tak boleh nak diet.

aku suka makan!

huahuahua

p/s: la ni aku wat derk ja kat makcik tu, dia nak terasa ka apa ka lantak la..maleh dah aku nak layan





3 comments:

  1. Heheh.. same problem here.. I'm now at my heaviest. Seb bek la mmg pesen beli jeans beso (sbb bontot beso kan so terpakse la beli jeans yg pingangg pun beso) tp skrg ni pinggang dah elok cantik ja menunjukkan pinggang dah melebaq.. tidaaaaaakkkk~

    ReplyDelete
    Replies
    1. hahah..tak aci..you baru nak 'memberat' :p
      k.anis plak slalu kalau seluaq jeans tu sangkut kat paha hahahha..takdan sampai pinggang pun dah tak muat..

      i'm still sticking to the program & learning to reduce my food intake (waaaaaa....)
      harap2 next month leh dah tunjuk before & after pics :p

      Delete
  2. Perkenalkan, saya dari tim kumpulbagi. Saya ingin tau, apakah kiranya anda berencana untuk mengoleksi files menggunakan hosting yang baru?
    Jika ya, silahkan kunjungi website ini www.kumpulbagi.com untuk info selengkapnya.

    Oh ya, di sana anda bisa dengan bebas mendowload music, foto-foto, video dalam jumlah dan waktu yang tidak terbatas, setelah registrasi terlebih dahulu. Gratis :)

    ReplyDelete