Tuesday, August 9, 2011

Cabaran #2 [iPad MySuperKids]: ADA APA DENGAN DUIT?

Salam Ramadhan,

Nampak gaya, aku ni makin rajin menulis dalam bahasa ibunda. Adakah ini perkembangan terbaru atau hanya sekadar memenuhi keperluan cabaran Ipad ini? Entahlah, yang pasti, hanya tinggal 2 hari sebelum cabaran kedua ini tamat tempoh. Maka, aku harus berusaha menghasilkan sekurang-kurangnya 2 nukilan lagi, insya ALLAH.

Tajuk kali ni, ADA APA DENGAN DUIT?

Bila ada duit hingga ke tahap ribuan atau jutaan malah puluhan juta, manusia boleh lupa diri dan mula menurut hawa nafsu...
Rapper Lil Wayne 'menghujani' kelab malam dgn duit
Kapal persiaran terbesar di dunia milik pemilik kelab bola sepak Chelsea, Roman Abrahamovich


Nakheel Tower, milik putera mahkota di Dubai
Tiga gambar di atas kredit kepada Abg Obe dari BlogSerius

Namun, bila tiada duit, mangsanya adalah anak2 kecil tidak berdosa:


atau cuba menipu demi duit,


Berkaki palsu tapi meminta sedekah di pasar ramadhan
Gambar ini daripada blog Abg Mazidul 

Tepuk dada, tanya selera.

Akan menyusul entri seterusnya tapi entah bila. Tungguuuuuuuuuuuuuuu..............

“Entri ini ditulis untuk cabaran #2 iPad MySuperKid yang direviu oleh fazya nisa’Adam Mohamad

 dan ditaja oleh Adorable Muslimah

2 comments:

  1. Assalamualaikum wbt.
    Tahniah atas entry puan..

    Saya ada dijuga baca kronologi entiti oleh Mazidul ni..

    Saya kira Blackmountain seorang yang luas pembacaan berdasarkan link blog yang pelbagai.. (perbandingan dengan diri saya sendiri yang cuma baca blog yang saya terperasan mereka update je..hehe)

    Semoga Blackmountain dapat menghasilkan lebih banyak entri lagi, dan kalau gambarnya lebih peribadi ( diambil sendiri) tentu lebih menarik..

    Semoga berjaya dan selamat berpuasa..

    ReplyDelete
  2. Wa'alaikumussalam,
    Mekasih yer Puan Juri.

    Jangan lupa singgah ke 2 lagi entry saya heheh.

    Terima kasih sudi jadi juri dan baca semua entry2 kami dalam contest ni.

    Semoga Pn Juri pun berpuasa dengan jayanya. hehe

    ReplyDelete